ще
згорнути
Усі статті номера
стаття 1 із 27
Не прочитано
10
жовтень 2019року
слово редактора

Секрети успіху бухгалтера

Перша умова успішної роботи бухгалтера — вчасно реагувати на зміни у законодавстві. Ніби все просто, але це потребує додаткового часу та уваги. До того ж законодавці іноді самі не встигають реагувати на зміни.

Ось свіжий приклад. Електронний реєстр листків непрацездатності уже ввели, а застарілих нормативно-правових актів ще не скасували. Як за таких умов працювати бухгалтерові? Наш експерт пройшов лабіринтом змін і поділився, де найбільш заплутані місця. Зокрема, розповів, які відомості містить Електронний реєстр лікарняних і для чого саме можете його використовувати. А також пояснив, чому і надалі, аби призначити соцвиплату, все-таки потрібен паперовий листок непрацездатності.

Те саме і з новим Порядком перевірок Держпраці — документ суперечить окремим нормам закону. Утім, інспектори керуватимуться саме ним. Права контролерів розширили, а підстав для перевірок побільшало. Але не хвилюйтеся, якщо вчасно і правильно відреагуєте на приписи перевіряльників — штрафу не буде. Пояснимо, на якій підставі наразі можете не допускати контролерів до перевірки та що робити, коли вони виявили помилки.

Друга умова — грамотні внутрішні документи підприємства. Адже закони часто відсилають бухгалтера до посадових інструкцій, штатного розпису, колективного договору тощо. І якщо, наприклад, у колдоговорі не конкретизовані питання оплати праці, правильно виконати свою роботу не зможете. Адже не матимете вихідних даних, щоб визначити розмір зарплатного авансу, терміни його виплати, обчислити розмір доплат за суміщення тощо. Тож беріть справу у свої руки. Долучайтеся до розроблення колдоговору. А ми підкажемо, що в ньому закріпити.

Третя умова — згуртованість і взаємодопомога. Радьтеся і діліться досвідом з колегами. У тому числі на сторінках нашого журналу. А ми підтримаємо обов’язково!

З повагою
Ірина ЧИГИР,
головний редактор

РЕДАКЦІЙНА КОЛЕГІЯ

ЛИТВИН А. М. — заступник директора Департаменту заробітної плати та умов праці — начальник відділу Міністерства соціальної політики УкраїниПОЛЬОВИК Л. В. — заступник директора Департаменту — начальник відділу методології забезпечення платежів Департаменту надходження доходів Пенсійного фонду України
ПІДЛУЖНА Н. В. — директор Департаменту стратегічного планування та аналізу Міністерства соціальної політики України 

ЕКСПЕРТНА РАДА

ЄФІМОВ О. М. — адвокат, аудитор, доцент кафедри цивільного та трудового права Київського національного економічного університету імені Вадима Гетьмана, канд. юрид. наукПАХОМОВА А. К. — заступник начальника управління персоніфікованого обліку, інформаційних систем та мереж — начальник відділу персоніфікованого обліку та інформаційних систем Головного управління Пенсійного фонду України в місті Києві
КУЗЬМЕНКО О. А. — бухгалтер, ТОВ «Міжнародний центр фінансово-економічного розвитку — Україна»ФІЛІПОВСЬКИХ Н. В. — заступник начальника відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб Управління адміністрування доходів і зборів з фізичних осіб Державної фіскальної служби України
№ 10, 2019
Гаряча лінія Головбуха